onsdag 13 januari 2021

Hejsan 💛

Visst Àr det mer Àn jag som har saker man knappast visste man har förrÀn de dyker upp framför nÀsan pÄ en...snÀlla sÀg att det finns fler som jag...snÀlla.

I dag sĂ„g jag den dĂ€r lĂ„dan lĂ€ngst ner i det gamla furuglasskĂ„pet som mannen fick nĂ€r han fyllde 30....antikvĂ€rde pĂ„ det skĂ„pet liksom...vad Ă€r dĂ„ vĂ€rdet pĂ„ mannen kan man undra? 💖

Precis nĂ€r jag drar ut lĂ„dan sĂ„ minns jag att det bör finnas flaggor dĂ€r i....födelsedagsflaggor gjorda pĂ„ slöjden av barnen och fina dyra flaggor frĂ„n nĂ„got tenngjuteri frĂ„n nĂ€r barnen var sĂ„ smĂ„ att de inte visste vad slöjd var för nĂ„got. Jajamensan det fanns och finns gott om flaggor i den lĂ„dan och dĂ€r fĂ„r de stanna tills jag kĂ€nner för att dra i det. Jobbigt att lĂ€mna över nĂ„got till de vuxna barnen som man helt glömt existerat för mindre Ă€n en timme sen eller bara ett svep sjĂ€l att stĂ€nga lĂ„dan igen. 

Men i lÄdan fanns Àven nÄgot jag faktiskt inte fattar att vi har....tada... servettringar...18 st till Ä med. Vi fick de sÀkert i bröllopspresent för det var sÄnt som var pÄ mode dÄ, dÄ gav man liksom bort en massa guld och silver paltinerade fat och brickor och tydligen Àven servettringar. 12 st likadana och 6 st liknande. Lite kul faktiskt att jag helt förtrÀngt dom dÀr servettringarna dÄ jag under Ären som gÄtt funderat pÄ att köpa. Nu mÄste de göras vid dÄ de ser för jÀvliga ut efter alla Är i sina helt oöppnade smÄ kartonger och i sitt silkespapper har rostat lite och de andra blivit mjölkiga. Nu fÄr jag nog allt be mamma om hjÀlp...

HÄll med om att det Àr kul att hitta saker i sitt eget hem, saker som man nÄgon gÄng kÀnt att just det borde man Àga.

Servettringar blir mitt nya nÀr man Äterigen kan trÀffas och Àta en god mÄltid tillsammans med slÀkt och vÀnner.


Kram frÄn kÀrringen med skattgömmorna hon inte visste fanns eller förtrÀngt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar