mÄndag 25 januari 2021

 Hejsan 💙

Jag Ă€r inte en person som ger nĂ„gra nyĂ„rslöften för jag vet att jag aldrig kommer att hĂ„lla dom Ă€ndĂ„. Men till detta Ă„ret bestĂ€mde jag mig för tvĂ„ saker jag faktiskt skulle kunna fixa...hela Ă„ret. Haha vilken go tro jag har pĂ„ mig sjĂ€lv 😂.

För det första skulle jag röra pÄ mig mera...typ en tio minuters promenad varje dag. Vi började till Ä med innan nyÄr...vilket var tur för sen blev jag förkyld och alla vet hur viktigt det Àr att ta det lugnt nÀr man Àr dÄlig. Efter att jag blivit frisk sÄ har det bÄde varit snö...ca 3 mm och isiga vÀgar...och alla vet hur lÀtt det Àr att halka och skada sig pÄ den förrÀdiska isen...ja ni förstÄ sjÀlv vart det barkat hÀn. En vecka hann vi i alla fall med med mannen Ä jag. Nu vÀntar jag pÄ varmare tider och isfria vÀgar.

Det andra jag skulle göra var att utmana mig sjÀlv med att rensa bort 1000 saker ur vÄrt hem under hela detta Äret. Det har gÄtt trögt men sÄ fick jag ett ryck och i dag har vi fyllt bilen med diverse prylar som inte fyller nÄgon funktion hÀr hemma hos oss och lÀmnat pÄ tippen. TvÄ kassar med böcker och tallrikar blev det ocksÄ till Äterbrukets container som de har pÄ tippen. Sammanlagt lÀmnade 79 saker vÄrt hem plus en jÀkla massa annat jux som jag inte art bestÀmde. Det var en glad liten jag som lÀmnade tippen tillsammans med mannen. HÀr ska rensas hela Äret och jag tror inte det kommer att bli problem att fÄ i hop de dÀr 1000 sakerna. Jag rÀknar sÄklart inte skrÀp som ÀndÄ ska kastas utan konkreta saker, men trasiga leksaker rÀknas.

Bara för det Àr kul sÄ har jag skrivit upp vad som lÀmnat vÄrat hem. Blev smidigt att rÀkna sakerna ocksÄ mÀrkte jag.


Dock undrar jag över vissa presenter barnen fick nÀr de var smÄ...ingen av oss fattar vitsen med tex denna...



Det Ă€r en jeansvĂ€st i keramik eller betong...tung som fan och dammsamlare nr ett. Ett gĂ€ng sĂ„na konstiga saker har nu Ă€ntligen Ă„kt i vĂ€g. Förhoppningsvis kommer de att ge nĂ„gra kronor pĂ„ Ă„terbrukets loppis. 

Har du gett nÄgra nyÄrslöften och hur har det i sÄ fall gÄtt?

Kram 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar