tisdag 3 mars 2020

Välkommen mars...du är så efterlängtad...även om jag faktiskt inte har haft så mycket tid över att just tråna över en månad...en månad som kommer oavsett.

Dag två denna första vårmånad har jag faktiskt varit ledig då jag jobbade hela helgen...först hade jag sovmorgon och såklart vaknar man innan fan själv men bara att trycka ner huvudet i kudden och täcket över öronen så man stängde ute de vårkranka fåglarna som kvittrade glatt. Till lunch blev det en mycket god tonfisksallad och den däckade mig totalt av trötthet. Men efter en bra bok, en god kopp te och lite choklad så masade jag mig ut i trädgården. Ååå herre min gud varför hade jag inte förstått att det var sådant härligt väder där ute..får skylla på de mycket smutsiga fönsterna som gjorde världen där ute ganska grå och randig. Ute i trädgården blev det att fortsätta flytta på en massa lökar, klippa ner zebragräset som tyvärr hunnit växa en bit. Två turer med famnen full av nerklippt från diverse buskar blev det också men sen fick det räcka med trädgårdsarbete för i dag...måste ju har kvar att göra nästa gång det är så fint väder haha. 


Och nu är vi helt plötsligt på dag tre i denna underbara vårmånad Mars. Jag glömde visst bort i går kväll att jag höll på med bloggen haha. Varit ledig i dag också och med ett finfint väder även i dag så har jag fortsatt med lite trädgårdsarbete. Solen har dock lyst med sin frånvaro i dag och i skrivande stund regnar det på rejält. 

Jag älskar verkligen dessa första travande vårdagar då det bubblar av våryra i luften och glada små maskar i marken. Röja, rensa och planera i trädgården inför kommande trädgårdssäsong...det är livet just nu <3

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar