lördag 8 februari 2020

Är det i dag jag äntligen ska skriva om nyårsfesten?? Mmm jag tror det....än verkar det lovande och jag har inte hillat bort mig i något annat....än.

Tre dagar efter vi vår härliga Pärlbröllopsfest i fjol var det nyårsafton och våra kära grannar hade bjudit in på galej.... 

Jag var lagom lätt mör efter vår fest och två hela dagars ledighet hade inte hjälpt ett dugg. När jag kom hem från jobbet några timmar innan festen var jag mörbultad, manglad, sömnbristen stod som en gloria runt mig och jag kände mig helt enkelt som en vissen julgran. Det finns en annan orsak också till att jag var så och inte enbart spår efter festen...bara så ni fattar att jag inte var bakis i tre dagar efter vårt Pärlbröllop.

Ett glatt gäng slöt upp hos vännerna, god mat och god dryck gjorde grunden till en lyckad fest. Massor av konfetti som smälldes av i tid o otid.....ååå vad jag älskar konfetti....

Mycket prat, trams och en del flams innan vi brände av en tårtbomb mot skyn...sen brakade det lös av diverse stora kreationer mot skyn från övriga fester här omkring....härligt.  Speciellt älskar jag när vi är hos grannarna för man kan gå hem och slippa ha skjuts eller köra hem...fler grannfester tack 😉💗





Här var lite om vårt härliga nyårsfirande hos våra vänner. 
Kanske är mitt nya schema snällt mot mig så jag kan ha nyårsfesten detta året...det hade varit skoj...älskar fest, glitter, glamour och......konfetti...haha. Gott Nytt År.

Sen kom en ny helg och då var det fest för lilla pappa som hade hamnat på sjukhus men vi hade festen ändå. Syskonbarn ställde upp med hus och hem. Lite jobbigt att fira en som inte kunde vara med men han ville det och det var försent att avbeställa maten...vilket var tur för maten var sååå god.


Har även haft en underbar tjejkväll med lite goa kolleger och så har vi haft ett par av våra närmaste vänner på middag, så  den senaste tiden har det ju umgåtts och kalasats en del. Lite trevligheter i allt det jobbiga och tråkiga måste man ju ha. 



Inser ni vad jag precis gjort??? Jooo...äntligen fått till ett inlägg om Nyårsfesten...wow vad bra jag e alltså...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar