onsdag 12 februari 2020

Så här mer än en månad in i det inte så nya året så funderar jag mycket på de där nyårslöftena som man inte ska ge. Själv brukar jag aldrig ge några löften för jag vet att jag ändå inte kan hålla dom haha. Men detta året lovade jag mig själv att bli bättre på att ta vara på mig, min familj och de vännerna som verkligen betyder något för mig.

Med mig själv går det inget vidare om man inte enbart ser till att jag läst massor av ganska tråkiga Harlequin böcker. De har dock varit ett mycket bra sätt att varva ner när man haft röven full av allt med pappa. Att jag sen inte kommer i håg vad jag läst är en helt annan sak. 

Med familjen tycker jag det går bra men såklart hade lite mer besök hos alla barnen med familjer varit ett plus. Tyvärr har min tid varit närmast obefintlig under de timmar då man vanligtvis träffas. Att besöka barnbarnen när de sover är ju lönlöst så då har de där böckerna kommit väl till pass.

Ang släkten så har vissa fått betydligt mer tid är andra och så får det så klart vara när någon är sjuk och de behöver hjälp. Ska verkligen inte sticka under stolen med att det varit skit tungt och jobbig och härdsmältan i min skalle har varit på gång.... gång efter gång. Att vara astrött, slutkörd och ledsen så in i helvete är bara en prolog på en mycket dålig roman som hela tiden fortgår.

När det kommer till ens vänner kan man krasst konstatera att det finns vänner och så finns det vänner.......

Gång efter gång gör jag om samma misstag men nu är jag vuxen nog att hålla det där nyårslöftet jag gett mig själv detta året...no more liksom

Min mans lilla ordspråk:

Mina vänner behöver inte vara dina vänner
dina vänner behöver inte vara mina vänner
men man kan umgås ändå.... 

Och så lite mer ordspråk på det...ordspråk som så lägligt dök upp på fb...så pass lägligt att jag tror min mobil faktiskt spionerar på mig......😝



Och mitt eget lilla ordspråk:

Älska glömma och förlåta....ring en vän....50/50...och publikens svar.....fuck you är mitt slutgiltiga svar.

Och där blev jag såååå sugen på att ha en stor sommarfest i trädgården...knytis...så alla får ta med sin egen mat så jag som värdinna slipper stå kedjad i köket hela dagen för att fixa mat till ens gäster och inte ens orka lyfta vinglaset i en Välkomst skål..... Grilla gärna...tända glödande grillar finns. Dricka medtages själv men e du riktigt snäll kanske mannen bjuder på en snaps eller två. Bad i poolen kanske lockar och en varm sommarkväll önskas. 

Galet att det lockar med sommarfest när stormen river där ute i den kalla februarinatten. Är så galet väder egentligen men det kan man inte göra något år så bara att släppa det och vara glad att det faktiskt är något väder alls.

Kärlek gott folk....kärlek och vänlighet behöver världen mer av....


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar