söndag 22 september 2019

Vilket sommar väder denna helgen har bjudit oss på....älskar det..vädret alltså med sin sol och värme. Att fått tanka sig full av sol ända in i själen...det är så härligt. Vi är nog många som uppskattade denna underbara helg oavsett vad vi sysslat med under helgen. Hösten blev helt plötsligt en helg kortare haha. Förhoppningsvis hjälper denna helgen till att jag slipper känna att hösten är sååå lång...för hösten är lång, mörk och tråkig.



Som jag älskar min pool och hela pooldäcket men det börjar verkligen bli slitit av många års användande och av väder o vind. Om...jag säger om....vi kommer att göra vid hela pooldäcket, som är stort så har jag tänkt att vi bör förnya oss i utförandet..tex en paviljong, nya lampor runt hela, ska tujorna vara kvar eller tas bort och ersättas med staket? Nya trädgårdsmöbler?... Samman bygga pooldäck och altan, och samtidigt förlänga altanen, bygga utekök osv osv i all oändlighet...... Ja det drar så mycket med sig det här med att saker slits och behöver åtgärdas. Jag tänker för mycket och letar upp alldeles för många härliga bilder på härliga mysiga uteplatser vid pooler. Samtidigt måste allt vara praktiskt och genomförbart både jobbmässigt och ekonomiskt. Ingen av oss tycket egentligen sånt här är kul. Jag gillar när det är färdigt och dags för inredning haha....

Nä nu ska jag lägga mig och som nattlektyr ska jag leta fler häftiga poolområden på nätet haha.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar