måndag 16 september 2019

Sommaren är definitivt över för detta året. Det är svinkallt ute..typ 7-8 grader på nätterna och i runda slag 15 och uppåt på dagarna....men det blåser som f*n och det är iskallt i blåsten....det luktar höst och mulla så fort man sticker ut näsan utan för dörren...med risk för förfrysning utav den samma...näsan alltså. Solen lyser och den värmer bara om man hittar ett vindskyddat hörn...lä och sol är mina bästa vänner just nu.

Lite check på att sommaren är över..... 

* jag har tagit fram vinterjackan och använder den när jag är ute med hunden. När hände det i mitten av september sist...just precis...det har aldrig hänt innan. 

* jag fryser satan både inne och ute. Till och med på jobbet fast där borde jag rimligen varit varm eftersom man jobbar så svetten lackar.

* största hösttecknet av alla är att mannen i dag bytte ut sina shorts mot långbrallor.... de ni...då är det höst.

Här hade jag då tänkt ha en bild på mannens ben i shorts men orka leta bland 3000 sommarbilder. Så det fick bli en härlig sensommar bild på ett plaskande barnbarn ist.. 

Mamman till det plaskande barnet vet ännu inte om att hennes hjärtegull plaskar in hösten för fullt på bloggen...



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar