fredag 6 september 2019

Kräftskiva med anhörigträff på jobbet kan innebära en hel del extra arbeten och en övertrött hjärna. Att skåla i Loka och dricka treo som kaffe har säkert en del i förklaringen i att jag var mer än lagligt slut när jag kom hem. 

Efter ens ordinarie jobbpass med kökstjänst för min del och massor av tillagning av mat och bullbak (framförhållning från högre makt, vad är det?...nej hej å hå här görs allt samma dag och kör slut på personalen...de är ju så lätta att ersätta...typ) så körde jag hem för en välbehövlig dusch, somnade sittandes i soffan och for sedan till jobb igen....1.5 timme hemma. Helt ärlig sug det satan att köra tillbaka till jobbet.

Under kvällens gång försökte man vara social, le och se glad ut medan ljudnivån blev högre och högre...inte pga alkohol utan av oroliga själar som inte förstod varför det var så många i deras vardagsrum. 

Av maten som knappast räckte till alla så skalade jag massor av kräftor....till andra...och tre till mig själv och jag hann äta den där lilla biten paj som jag smart nog "gömt" undan på vasken till mig medan jag samtalade med anhöriga och snapsade i Loka. 

Ett trevligt inslag i en kräftskiva är månen.....ganska rimligt är att månen inte är full för jag har inte sått månen ta nån snaps...men ful är han. Kräftskive månen skulle lätt platsa i en skräckfilm....hans ögon är groteska, hans flin påminner om någon jag tycker illa om och så är han gjord i risigt papp...knappt återanvändbar alls. Och är månen verkligen en han? Kan ju lika gärna vara en hon...sminkad är den iaf.

Ja ni ser ju själv vad en överhettad hjärna går i gång på....





Kram

PS...glöm inte att jag ibland skriver ironiskt och i bland får man ta bloggen med en nypa salt och stör man sig på den behöver man inte läsa den..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar