måndag 9 september 2019

Tyvärr får jag nog sälla mig till den där skaran av negativt folk som säger att hösten är här....alltså att sommaren är över. 

Men...Nej nej gott folk...sommaren är inte över...den har bara gått i vila i si så där 9 månader Nio månader är precis vad som behövs för att sommaren ska vara i full blom igen...på nytt föds alltså. Älskar sommar.

För en vecka sen var det full rulle i poolen, plask å lek, bubbel i glasen och solvarma kroppar i badkläder...kändes som sommaren skulle vara ett bra tag till. Något hände på väg till där vi är just nu. Det blev inte kallare, solen lyser fortfarande (iofs inte nu för nu är det ju natt), visst har det regnat men inget ovanligt med det. Nä det är nog bara så att hösten smög sig på någon gång under veckan...bara så där liksom...onekligen dumt för jag var inte klar med sommaren. För tre år sen hade vi sommar med varmt som tusan till slutet av september...massor av bad som gällde. Så brun jag blev då i september var jag inte ens innan under sommaren. 

Men i dag lite efter middag kände jag mig helt plötsligt klar med sommaren för i år...galet galet....jag som brukar envist hålla hårt i sommaren kände att det var dags att tvätta badleksaker....ööööö nä det händer aldrig att jag tvättar dom så tidigt på året och utomhus.... Ni ska veta att det är såååå  skönt att det är gjort och alla sakerna är inomhus, färdig att torka helt, pysa ut luften och om någon vecka klara att packs in på sin vanliga vinterförvaring. Riktigt skönt att skrubba badleksaker i solen, skölja av med vattenslangen samtidigt som hunden sprang in i vattnet, sen själv torka sakerna i solen. Annars brukar jag stå böjd över badkaret och skrubba några saker åt gången med ryggont på köpet...

Så egentligen är det ganska rimligt att det är med badleksakerna jag identifierar hösten.....


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar