lördag 31 augusti 2019

Är väl ändå ganska rimligt att vi blev bjudna på rådjursburgare den sista fredagen i augusti. 
Burgaren var riktigt god, inget snack om saken men efter halva kunde jag inte få ner mer......

Livet är ganska ironiskt ändå.....

Den sista fredagen i augusti för exakt tre år sedan precis innan midnatt var vi på väg hem från en trevlig kväll. Helt plötsligt smäller det och jag har ögonkontakt med ett stort djur genom framrutans fönster. En dovhjort hade hoppat ut på vägen och fick närkontakt med min nya bil..Tja den bilen såg inte så ny ut längre med huven intryckt och hud, hår och köttslamsor täckte den. Polis och bärgare till oss och en jägare fick avsluta dovhjortens liv. 

Jag skadade mitt ena ben och efter sjukskrivningar, massor av diverse läkarbesök hos bla ortopeder och många besök på en smärtkliniken har jag accepterat att jag aldrig kommer att bli helt bra i benet. 

Lite komiskt tyckte jag allt det blev när jag kom på att det var den sista fredagen i augusti vi satte tänderna i dovhjortens släkting.... Hämnden är ljuv eller nåt.... ps ironi.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar