söndag 11 augusti 2019

Det är kväll....sen sommarkväll i augusti. 

Jag står vid pool trappan på väg ner i vattnet....då ramlar ett äpple ner från det där sommaräpple trädet, det trädet vi år efter år säger vi ska välta eftersom det ger skugga på altanen. Äpplet dunsar ner på gräsmattan, jag såg det falla och hörde dunsen. Jag går dit och tar upp äpplet....det är stort, jag snusar på det...det luktar så gott... så där gott som barndomens äpplen luktade....riktigt äpple liksom. 

Lägger äpplet vid poolkanten, tar några foton och går ner i vattnet. Poolvattnet är alldeles perfekt...26 grader och i luften 24 grader. Sen sommarkvällen är perfekt........varmt och skönt både i vattnet och i luften, äpplena mognar, det har tröskats utanför på åkern och halmbalarna har pressats....det luktar sensommar och höst. 

Inget av fotona på äpplet blev så där perfekt men det gör inget...inget är perfekt egentligen...det är bara en känsla som gör livet och saker perfekta. Den känslan infann sig på pooldäcket i kväll, när vattnet var 26 grader, luften 24 garder ljum och äpplet luktade barndom.....där precis när jag var på väg ner i poolen....


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar