lördag 10 augusti 2019

Det vore väl ändå ganska rimligt att när man köper ny mobil faktiskt hade packat upp den ur sin låda, fixat allt och livet varit frid å fröjd. Ja för de flesta vill ju ha i gång sin nya mobil...men inte jag inte. Jag segade och segade, tog inte ens av plasten på kartongen. Mannen gnällde på mig, ungarna var hemma och sa de kunde fixa den till mig...men jag orkade inte. Till mitt försvar så var första semesterveckan otroligt intensiv med sol bad och massor av kul folk på besök och tiotusen utflykter. 

I slutet av första semesterveckan skulle vi åka på semester och jag vill ju såklart ha min nya mobil då. Den öppnas, startas och så långt är allt frid å fröjd, Vi sätter oss i bilen och jag pillar på mobilen och jag fuckar upp precis hela tiden..grrr. Allt är ju inte där jag var van vid och så jävlades instagram med mig. Stor är fanskapet oxå...typ en halv cm mer än den gamla och med det mycket mycket dyra skalet så blev mobilen enorm... Jag suckade, mannen suckade och barnen hade vett att håll käft när jag beklagade mig.

Jag älskar ju att ta foton med mobilen och mobilen valdes ut i från kameran som alltid, Tänk er att stå på en båt, ska ta foton på den fin fina omgivningen och man inte ens vet hur kameran fungerar...... Att barnbarnet hejar mer tekniskt än sin gamla mormor..... Att mobilen är så stor att jag inte grepar den utan den glider ur mina händer för jämnan.... Hur fungerade alarmet när den behövdes som bäst? Vems ringsignal osv osv....

Mobilen och jag är nu vänner, skalet är fortfarande alldeles för stort för mina händer men jag har också förstått att det är ett bra skal för mina fumliga nävar haha. Instagram och jag är inte vänner när det gäller flytten av mitt icke privata konto men jag har accepterat och gått vidare i den relationen =P.

Fortfarande förstår inte mannen och jag varför min nya mobil låste sig helt första natten och vi fick leta puk kod som galningar på morgonen............ 

Är ju ganska rimligt att det är många nya finesser på en ny mobil än på en som är mer än två år gammal och ibland levet sitt eget liv. 


Min gamla trotjänare, vi har hängt i hop i mer än två år...privat och på jobbet då du egentligen skulle legat inlåst i mitt skåp men pass efter pass har jag smugglat ner dig i min ficka. Du fick bara komma fram på jobbet när det var rast eller när jag var på toa, på toa kan man smygläsa sms och checka instagram. Nu ska du snart tömmas och fabriksåterställas sen ska du nog få bo hos någon annan....troligtvis hos min mamma.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar