söndag 14 april 2019

Här sitter jag och smaskar i mig vindruvor.....vätskebristen botas på ett gott sätt. 

Vilken helg alltså....storm, snö och iskalla vindar. Solen lockar iaf ut en i dag men man är verkligen inte långvarig utomhus. Med röda väderbitna kinder har jag precis flyttat pallkragar till köksträdgården men eftersom den låg i skugga så var det för kallt att göra något mer med dom....

I går, mitt på dagen var det släktträff på mannens pappas sida. Helt ärligt var vi väl inte så pigga på att åka dit men ibland måste man ju bara göra vad som ska göras. Efter en ganska seg start och tipspromenad i "snöstorm"...ja det snöade och blåste satan och snön kom från sidan alltså snöstorm även om den bara varade ett litet tag. Det var så kallt att jag tog foto på frågorna och svarade på inomhus. 
Kul att träffa syskon och deras familjer till mannen som vi inte sett på många många år. Kommer säkert fler träffar framöver och då hoppas jag det är varmare väder, mer plats att mingla runt och att fler har möjlighet att komma. Släktträffs mat betyder hämtefat...typ och potatisgratäng till det...gott gott gott. Tack ni som ordnade detta <3 
Förresten vann mannen första pris i tipspromenaden....så nu har vi nya lyktor...kul.


Fast träffen inte var slut så fick vi bryta upp då det var Påskfest på gång. Vi susade hem, ställde bilen och fick sen skjuts till bästa vänner för Påskfest. Mätta de lux från släktträffen så åt vi inte mycket av de utsökt god varma smörgåstårtorna som serverades (dock fick vi med oss hem så i dag slipper vi laga mat..tack). Jäger, tre apor och ett glas vatten till maten...alltid vatten för den släcker törsten eller hur var det nu :p.



Påsktårtan var bara wow så god.....


Alltså jag säger bara vilken härlig kväll vi hade med våra goda vänner...våra vänner är era vänner...era vänner är våra vänner och så var vi ett härligt gäng i en herrans massa åldrar men med kärlek för det goda i livet...gemenskap, vänner, jäger, besk, vin, bubbel, vindruvor, jordgubbar, god mat, skratt, flams, skrattkramp i magen och fest <3





Som vanligt var vi sist att lämna våra goa vänner och eftersom alla redan hade åkt hem fick vi snällt traska hem i den vidriga kalla natten men vi var iaf varma inombords. 

Tack alla för en grymt rolig Påskfest <3

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar