söndag 13 januari 2019

Vår...jag behöver värme, ljus och sol...jag behöver vår. Det är ofantligt länge till den 20 mars och vårdagjämningen...hela 66 dagar om jag räknade rätt...fatta liksom hur lång tid det är. Ja jag är fullt medveten om att vi är mitt uppe i en pågående vinter just nu. 
Men våren gott folk....jag behöver vår.
Jag letar vårtecken i trädgården och ligger på knä (i det som skulle kunnat vara rabatter här hemma men eftersom jag är allergisk mot allt vad rabatter heter så är det inga rabatter) i jorden, rotandes med mina bara händer efter vårtecken i bland gamla murkna löv och pinnar....och se där...där finns de första vårtecknen.....snödroppar....Lyckan.




En annan som är lycklig är hunden som har sin egen lilla kissgroda i trädgården. Eller jag tror iaf att hunden är lycklig över sin kissgroda, det hade jag ju varit om jag varit hund och haft en alldeles egen kissgrodeprins. Tycker dock lite synd om grodan som föst blev kvarglömd i trädgården över vintern..kallt om kulan ju...och sen bli ner pinkad flera gånger per dag......Nåja kiss värmer en liten stund haha...så någon större nöd på grodan har det ännu inte gått.




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar