onsdag 9 januari 2019

Jag är en värdelös bloggarska haha. Ja de visa och lärda inom detta område har lista vad som kännetecknar en bra blogg. Jag kan väl inte påstå att jag sällar mig till den skaran av bloggerskor...haha....och så gapskratt på det.

Nedan får du lite av vad olika influencer anser vara bra och hur jag gör/har det......

*Att alltid ha rubrik......*Jag har mycket sällan rubrik...... har liksom inget behov av att klura ut en rubrik som passar till texten....

*Att säga Hej eller något annat älskvärt till sina läsare......*Tja tanken är ju god och stämningen blir kanske lite mer familjär, vad vet jag...jag säger sällan Hej till er men ni får Alltid en Kram sist i mina inlägg...det funkar väl det med eller?

*Typsnitt och sånt tråkigt ska var si å så för då är det lättast att läsa osv.....* Fine jag köper det men håller envist kvar vid mina väl inarbetade val som jag haft sen min bloggkarriär tog fart 2013. Jag själv har sååå mycket lättare att läsa min egen text när jag skriver så här....varför inte fortsätta så då?....Alltid lutande bokstäver, alltid  Arial och alltid i stor.......

*Skriv inga långa inlägg, dela i stället upp det på flera in lägg.....*Varning detta är ett långt inlägg.....

*Bilder och foton måste tas med riktig systemkamera, redigeras och för allt i världen glöm inte filter......*Jag fotar alltid med mobilen, klipper bort det stökiga och fulla i kanterna, aldrig filter...det är inget för mig. Systemkameran har minstingen fått...en utomordentlig fotograf med en brinnjävligt bra kamera.....

*Minst ett inlägg per dag ska upp.....*Kan inte bry mig mindre...lägger upp när jag känner för det. Vem har tagit sig rätten att bestämma över när jag vill blogga?

*Stavningen är livsviktigt....särskrivning och stavfel måste bums rättas till annars är du kokt i bloggvärlden....*Koka mig då för jag har liksom dyslexi...ser inte nåt som helst sammanhang i stavning och särskrivningar...det blir som det blir...gilla läget eller skit i att läsa min blogg...typ.... Är faktiskt både stolt å glad att jag fått äran att jag faktiskt KAN skriva om än inte alltid så korrekt som de lärda vill....

*Samarbeten....du måste ha samarbeten och tjäna något på bloggen.....*Nähä det måste jag inte alls...Jag har väl aldrig sagt att jag vill tjäna nåt på bloggen....fast jag tackar ju inte nej till ett betalt samarbete med nån trädgårdsfirma som sköter vår trädgård och så skriver jag lite gulligt här på bloggen om hur bra de är osv. 
Vad sägs om en spa & poolfirma som skänker oss en ny poolstege, ett pooltak, ny poolvärmare och för allt i världen glöm inte att det måste ingå en poolkille som håller i den dagliga skötseln av poolen så vi kan njuta maximalt av vår pool? En jacuzzi eller en pool med extra allt, pool med rutschkana ner i jacuzzin, tv, bar och tackar jag inte nej till heller.....Okej jag ger mig.... samarbeten som dessa hade ju inte suttit fel haha......

Jaha då har jag väl klargjort detta...och nu får ni även minnas att detta är de "huvudlösas" blogg, bloggen med smailisar till huvuden...den förhoppningsvis lite anonyma bloggen med totalt värdelöst innehåll.....

Ju mer tid du lägger på att irritera dig över andra. desto mindre tid har du kvar att göra något som får dig att må bra......

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar