torsdag 31 januari 2019

Operation utrensning 200/60

Ena barnet kommer på besök och vips "försvann" fyra saker....det är detta som kallas "rensa utan ansträngning"...jag kan bara Tacka och niga för du hjälper till med "operation utrensning 200/60".
 
En lampa, två små Mac Donalds furbie från tiden då de stora var små och en börs från Kalle Ankas storhetsdagar har nu fått nytt hem hos ena barnet med familj.

Däremot var det med blandade känslor som jag lämnade i från mig barnets lampa som fått stå kvar här sen barnet flyttade hemifrån.... Det blev mycket tomt (i hallen på ovanvåningen) under lagerhyllan där lampan stått hela hösten, samlat massor av dammråttor och nu finns bara tomheten kvar....och en klar rund fläck i dammet där lampan stått....


Självklart är jag glad att lampan, som förövrigt kommer från någon jultidnings försäljning på 00-talet får nytt hem hos barnet. Men vi har varit tajta vänner hela hösten, lampan och jag....ja man blir ju riktiga vänner när man ses dagligen på väg till ens sovrum och på väg från sovrummet......

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar