torsdag 27 december 2018

Jul jul strålande jul....
Den strålande julen är över....

Två dagar innan jul fick herr & fru Björnbärslejoninnan nåt knäppt över sig och vi lämnade allt och drog till "norr" för att fira minijul med vårt ena hjärta som bor där uppe. Snabbpackning och i väg tidig morgontimme. Mååånga mil i bil genom ett lagom snöigt Sverige. Sååå härligt så mysigt och underbart att få träffa barnet igen....barn å barn, är man barn när man närmar sig 25???. Jag njöt av att sitta vid köksbordet och bara prata, att laga mat till oss och gå på stan tillsammans. Hemvägen var så dryg, vi var trötta och slitna. Kom hem precis när kväll blev natt och jag fick några få timmars sömn innan vardagen kallade .

Julaftonsmorgon glimmade och gnistrade, snön som fallit när vi var i norr låg härligt vit på vägen. Endast tomtemors spår på vägen skymtade när hin i tidig tidig morgontimma bilade mot jobb. En julaftonsdag på jobb och en kväll i ett spa hos syrran....ja bättre kunde man inte ha.

När juldagsmorgon glimmade som bäst, ja regnet vräkte ner, då åkte jag och bilen kana nerför alla backarna till jobb....vägarna var glas hala och sakta fick man köra annars man i diket åkt. En underbar dag på jobbet och sen hem. I köket jag ila och taco till julmat jag lagade. Sen välde folket in, barn, barnbarn och föräldrar. Tyvärr fattades vi ju några pga avstånd och sjukdom, så vi var bara 12 personer. En härlig kväll utan tomte men med en hel del packet till de små. Lycklig och glad kröp jag till sängs och vaknade upp till en annan dag.... annandagen i går till en trötthet utan dess like. Blev inget gjort utom det absolut nödvändigaste och sen satt jag i soffan och glodde på film....Den lilla sjöjungfrun, Holiday och Braveheart i ett bräde... Minns inte ens när jag satt i en soffa så länge och att jag ser en film utan att somna mitt i händer väl aldrig...nu såg jag tre utan att somna. 

Hoppas ni överlevt mitt knäppa icke försök till rim, en uns av att skapa julstämning i min blogg...gick väl sådär.  
Julen i sig har varit bra, lagom av allt. Lite stress men mest för att jag vill ha det perfekt i min i vanliga fall icke perfekta värld. 

Hoppas ni oxå hade en fin jul.



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar