söndag 6 januari 2019

Gott Nytt År och God fortsättning på 2019

Detta inlägg innehåller tips på mycket goda drycker och det är INGET betalt samarbete.

Hoppas ni hade ett mysigt och härligt slut på 2018 och en underbar början på detta år. Det har vi haft... dock fick jag en vidrig huvudvärk som aldrig riktigt givit med sig och den finns där fortfarande men i betydligt mer hanterbar form. Den kom så lägligt efter julen och var som vidrigast på själva nyårsafton då den vid tolvslaget gick över till migrän. Halv tre på natten stod jag på toa och kaskad spydde medan de sista gästerna stod i hallen för hemfärd.... Gud så dålig jag var alltså. Jag hade verkligen kämpat för att migränen inte skulle bryta ut och sen för att inte spy men jag klarade det inte tyvärr. 

Vår Nyårsfest var så där äckligt perfekt så jag skäms nästan när jag tänker på det......ääää nu ljög jag....jag skäms inte....jag är glad och stolt.

Bara vänner vi älskar att umgås med, alla "måsten" vänner är kvar i 2018. Barn och vuxna i en salig blandning, 18 personer allt som allt. Långbord och hämta själv maten på köksbordet.  

Jag hade sån ångest för att jag ville ha en enkel och smidig middag att bjuda på, ingen tre rätters middag. Jag och mannen ville bjuda på tacos men kunde man verkligen det? Förr när tacos var nytt var det ju lyx och nyårsfint att bjuda på nu är ju tacos vardagsmat och fredagsmys. Men det blev tacos och det gick hem hos alla... 


Efterrätt blev min hemma gjorda gräddglass med varm hallonsås. Tanten kan om hon vill haha.


Välkomstdrink.....alkoholfri Mousserande Jordgubbsdryck från Källarbacken och en frysen jordgubbe i iskub i. Systembolagets sortiment 45 kr och såååå god att den nog kan bli sommarens favorit. 



Till maten dracks det öl, vin, vatten, läsk och sangria. Jag höftade till det och fick en mycket god sangria som lätt slank ner till tacon. 


Vi hade en mycket trevlig kväll, barnen spelade Bean Boozled och ingen spydde av de vidriga smakerna. Jag har själv aldrig vågat spela det för jag tycker bönerna stinker så vidrigt bara man öppnar påsen. Feg? Japp helt klart haha. Varför utsätta sig för något vidrigt när andra frivilligt gör det?

Vi vuxna pratade, skrattade och hade en mysig kväll. Vid tolv slaget gick vi ut och tittade på raketboxen vi lagt i hop till. Den gjorde oss inte besvikna....


Vi åt snittar och drack alkoholfri bubbel när vi kom in. 


Jag älskar att vi alla är öppna för de alkoholfria alternativen som oftast är mycket goda. Så praktiskt att de körande och barnen kan dricka samma som oss andra. I detta fallet Jacobs Creek sparkling, köpt i en liten lokal affär i en håla bort om landsvägen för 20 kr/st. Underbart god och numera en klar favorit hos mig.


Alla bidrog med något gott till kvällen...öl, bubbel, röror till tacosen, kaka, snittar och godis. Älskar när man kan hjälpas åt. Vi stod för maten och efterrätten denna gången för det kändes enklast så. 

Tack alla för en härlig och mysig nyårsafton, ett bra slut på 2018 och en härlig början på 2019.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar