torsdag 20 december 2018

Go kvällen på er.

I bland är det lite svårare med något och så blir det liksom en kedjereaktion på en massa andra saker....både privat och med tex jobbet. Just nu vill jag påstå att livet suger....

I kväll kunde det smällt så stjärnorna dansat runt skallen på nån....jag bet i hop både en och tusen gånger. Det är dumt att tiga men valet var att vi rykt i hop som satan. 

Något annat som stört mig nån vecka nu är hur S*ö*de bostäder med gott samvete kan göra livet surt för folk. Du hyr en bostad, den är dåligt städad vilket de fullständigt skiter i trots bildbevis per mail och via samtal per telefon. Man får städa hela lägenheten innan man kan flytta in. Tiden går och det är dags att flytta där i från... Jävlar vad de är nitiska nu då och den flyttstäd som är gjord så grundligt blir underkänd. Det var miljontals gånger renare och finare än när de flyttade in...tom det som var värst då var sååå mycket bättre nu. Men nix....de lyser med ficklampa, letar efter kalkfläckar på skinande rent kökskakel, spisplattorna som redan var förstörda när de flyttade in ska vara i nyskick....och så håller de på....gång efter gång hittar de fel.....golvbrunnen i duschen var bra ena gången men nästa gång var den helt plötsligt inte bra.....fattar inte, ingen har ju duschat där sen sist de kollade den. Ska det var nybyggnads standar de är ute efter eller vad liksom? Är de nitiska och finner fel som inte finns eftersom det är en helt vanlig Svenssons som bott där, som de vågar jävlas med och ingen bidragsnisse som de är rädda att hela släkten ska sabba för dom???? Jag fattar inte.....

Två saker är i alla fall säkra....kolleger som suger musten ur en, leker besserwisser och gör på sitt eget sätt gång på gång fast annat är bestämt hamnar längst ner för mig och där kan de stanna.
 Och när du flyttar så anlita ett flyttstädbolag med garanti....städa inte själv...du får städa och feja så fingrarna blöder...men det blir ändå inte ok. Alltså hyr inte lägenhet av S*ö*de bostäder om du är en vanlig Svensson......

Obs...MIN...tolkning av båda sakerna..... som vi alla vet har ett mynt två sidor och detta är min sida av myntet.

Nu ska nerverna lugnas, julen nalkas och jobbet kallar tidigt i morgon bitti så....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar