måndag 10 december 2018

Hejsan.

Jag är tillbaka från "norr" där vi hjälpt vårt ena hjärta med flytt och flyttstädning. Minst 130 mil i bil genom ett grått Sverige. Flytten gick från en högskoleort till en Astrid Lindgren "stad" eller håla långt upp i "norr"....ja i alla fall av det lilla vi hann se de får timmarna vi var där i dagsljus. Parkerade vid torget och jag dog nästan så vackert det var med julgranen och alla övriga julljus som tillsammans med att det varit torgdag och det kryllade av folk som handlade och folk som plockade ner sina stånd. Jag som inte är förtjust i snö hoppades att vädret skulle slagit om från regn o rusk till kyla och 10 cm nysnö över natten haha....gud så vackert det hade varit alltså. Jag gillar gamla saker och bevarande av det gamla ist för en massa nytt och blev så glad när jag såg att det fanns många gamla affärsskyltar bevarade. 


En vacker skylt och ett torg som kommer att vara såååå mysigt med snö.....nästan så jag vill att vi kör upp dit igen när snön kommit....äh nä nu ljug jag allt...det är på tok för långt att köra för att glo på lite snö på ett torg...och jag gillar ju inte ens snö. Mycket lättare att be ungen ta ett foto när snön kommer.

Nu hoppas jag att barnet ska trivas där uppe i norr, träffa en trevlig partner som gärna vill ha varmare och mildare klimat på vintern och tvinga vår unge att flytta ner till söder ;).

Visst är det lite så att man tror sig ha packat allt man ska ha med sig och när man kört en bit kommer man på att man glömt det viktigaste....tandborstarna. Stannar till på närmaste affär, rusar in för att köpa tandborstar och kommer ut med....taaa daaa....GODIS


.....och inga tandborstar. Finns det fler som jag eller?

Nåja godiset var gott, välbehövligt, inte sockrigt och för övrigt var det mannens bil vi körde. Scrolla tillbaka och läs om när vi körde till Öland i somras med min nya bil och mannen öppnar en påse med sockrat godis.....hej hopp så vänner vi var då...eller inte nej. Tandborstar blev iaf köpta på Jula när vi handlade tapetklister. Heja Jula ni har allt en glömsk kvinna behöver :).

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar