söndag 16 december 2018

Hejsan och trevlig advent på er.....tredje advent...galet... jag har ju inte ens hunnit med de två föregående. 

I dag har det varit ganska mysigt för det har snöat lite och när ena barnbarnet såg att det ramlade ner sån där snygg Disney snö ropade han förtjust...."Nu är det jul och tomten kommer"... sen ställde han sig i soffan och tittade ut på poolen...ja tomten kommer ju från polen....Nordpolen.....logiskt så det förslår. 

Har haft en mysig pysseldag med våra barnbarn och deras mammor....så skoj....lim & glitter....överallt......älskar det. Först fick jag panik sen svalde jag och tänkte va fan jag lever, vi har massor av glitter....tar det slut köper jag mer, de små hade roligt....de klistrade och glittrade och var så nöjda så. Spagetti, korv & köttbullar....hos mormor får man äta spagetti med händerna när man är liten....ja iaf under fyra år..... Se där... så bra de åt.....hunden hade sitt eget kalas under bordet =). 

De senaste veckorna har varit intensiva...jobb & utbildningar. Cafe träff med tjejerna tidig morgon efter PW showen...räkmacka till frukost är ju aldrig fel :), Blivit bjuden på finmiddag på stan av finaste vännen....gott...tack <3. Kalas för syskonbarnet som inte är så mycket barn längre. 2 årskalas för ena barnbarnet....mysigt, gosigt och gott...tack <3. Långtur till norr som jag skrev om innan. En julfest hos vänner. Firande av mannen och mig typ 16 månader efter vårt kalas....glad för presenten? Nja..... Säkert har det hänt en hel del till, för det är aldrig en lugn stund i vårt liv men detta var vad jag kom i håg just nu. Bakat...för jissenamn...jag har ju bakat å bakat....i mängder.....det mesta är redan slut...upps.


Vad händer i ditt liv? Är det lugnt och fridfullt eller smått kaos  av överfull kalender som hos oss? 

Frid vare med er denna 3dje advent, ta det lugnt i trafiken, stressa inte för julens skull...den tackar dig ändå inte och ät en extra pepparkaka...de sägs att man blir snäll av det. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar