tisdag 9 oktober 2018

Fan jag hatar verkligen att tiden går så fort. Ju äldre man blir ju värre blir det med den där tiden. 
Ens ledighet rusar bara förbi och innan man hinner blinka är man tillbaka i vardagens verklighet med jobb och inrutad lunk. Då värdesätter jag mina/våra lediga dagar och helger vi har tillsammans lite extra. Mannen och jag jobbar ofta om varandra både under vardagarna och under helgerna och det suger satan enligt mig. 

Tacomys en lördag tillsammans med en hel drös goa vänner. Mysigt, otvunget och bara vara kväll med de bästa. Jag tackar aldrig nej till god mat, där ligger taco i topp och goda drycker, där ligger bubbel och jäger i topp. Fast det visste ni kanske redan, i alla fall om drycken haha. En toppen kväll med massor av goa skratt och lite planering inför julmys och nyår. Gäller att vara ute i god tid eller hur.


Helgen som just rusade förbi bestod av lååååång ledigt för mig, tsm blev det fyra härliga dygn. Mannen däremot hade som vanligt sina långa jobbpass hela helgen. Japp det suger att det alltid är så när min lång ledighet är jobbar han. 

Nåja på fredagskvällen var vi hos grannarna på Räk & Bubbelkväll. Massor av goda smörgåsar och massor av räkor att pilla. Alltså jag älskar räkor och bubbel så det kommer precis under taco i toppen på min älska mat ;)




Även detta en mycket trevlig kväll och vi tiggde skjuts hem av vänner som ändå körde förbi oss....gäller att vara smart så man slipper gå upp för backen hem...typ tre hundra meter eller så haha...men ändå.

Dagen efter prövade jag mitt nya knep för att slippa bakfylla för tredje gången.... och det lyckades denna gången med...härligt. 

Under lördagen var jag och lilla hunden helt ensamma hemma och jag gjorde näst in till inget alls. Det mest vettiga den dagen blev ett storkok kycklingsoppa.....numera uppäten så så jäkla stort var visst inte det storkoket haha. 

Söndagen kom, mannen jobbade och kom lagom hem till vi skulle på barndop i en kyrka nära oss. Vackert och tårögt som alltid på barndop. Sen bar det vidare till sittning med god mat och mastodont stora kärleksmums (ist för tårta). All heder till syrran som bakat så många olika sorters kärleksmums pga av att halva släkten har nån form av matallergi. Tro nu inte att det bara är en eller två sorters allergier nix pix det är många på korsan å tvärsan. Några mer allvarliga än andra så att baka till oss alla är en konst i sig. Dessa enorma kärlekskakor är dessutom noga uppmätt med linjal så de blev exakt 8x8 cm stora. 


Bild snodd från syrrans sociala medier.


Så rusade denna helgen också förbi och jobbet stod åter på agendan i går eftermiddag. Vad gjorde du i helgen?

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar