tisdag 25 september 2018

Varning för kräftskivor, långt inlägg, många foton och en rosa mega "kasta på ringen" sak. 


Första kräftskivan i år var hos goa härliga vänner i deras enorma trädgård, tre tält, lekar och ca 120 personer, utan barn inräknat, efter som barnen aldrig var stilla så det gick liksom inte att räkna dom ;).  

Inget liveband i år men grym musik ändå. de har alltid massor av lekar och just lekar är inte min starka sida så jag brukar vara lekledare ist. 

Alla tar med sig vad de ska äta ink kräftor, dricka med eller utan alkohol, glömmer man drickat finns det en grym bar att hänga vid. 



Fick ena barnets barndomsvän med familj sidan om mig vid maten. De bjöd friskt på svenska nykokta havskräftor (6.5 kg) och denna kärring var i himmelriket, jag ratade våra kinesiska fjolårets (frysta) sumpiga dyluktande små sk kräftor.




Det var en underbar kväll, varm och skön och både jägern och vinet smakade utomordentligt. Dansa dansa natten lång, Våra vänner åkte hem vid ett på natten men vi fortsatte till närmare tre och fick skjuts hem av en som ändå skulle förbi vårt håll.  Vi är liksom såna att om festen är grym så stannar vi och fortsätter hålla festen grym, vi däckar aldrig utan det låter vi andra sköta .... Var hemma 03.10. Ni gjorde det igen, Tack för en härlig kräftskiva <3.

Dagen efter var en annan dag....söndag och vi var bjudna på brunch hos bästa grannen kl 11, tillsammans med många fler. Det var segt att komma upp, frukosten hoppades över, vi skulle ju ändå snart äta en massa gott. Brunchen var jätte trevlig, massa god mat iaf det lilla jag kunde få i mig. Fast jag vet ju att värdinnan alltid gör god mat. Vi bröt upp först, gick hem över den ny tröskade åkern. Soffan var underbar sen kan jag lova. Tack fina grannar för en härlig brunch <3


Några helger senare var det dags för oss att ha vår kräftskiva här hemma. Lite skillnad mot den kräftskivan vi var på, vi var 14 vuxna och fem barn, alla tog mat o dryck med sig, vi hade bara ett litet tält utan väggarna uppe. 





Vädret var toppen och vi var några som började i poolen med lite rosa bubbel och några öl. 



När alla hade kommit drog vi i gång med maten, sjöng snapsvisor och skålade. Stämningen var på topp och alla hade skoj. Barnen badade medan vi skrålade.



Vegansk kräfta......


 Någon hade en rosa leksak med sig och här kunde det nu blivit lite skämmigt men då de flesta har samma sjuka humor som dom och definitivt som mannen å mig så var det bara kul. Någon letar ringar under bordet eftersom träffsäkerheten inte alltid var den bästa.




Ju längre kvällen led ju högre blev ljudnivån. Mr Anderson åkte ut och bidrog till grymt ljud från diverse listor på spotify . Vi alla dansar hellre än bra, några mer villigt än andra, någon försökte på poldans på en av tältpinnarna (benet), gick mindre bra men båda klarade sig. Kl 00 blev  jag firad med paket å sång. Tack all för en grym kräftskiva, älskar er alla. 


Dagen efter tillbringade jag den mesta tiden i sängen, det var ju faktiskt min födelsedag........

Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar