söndag 23 september 2018

Herregud så slut jag är, jobbhelgerna tar kol på mig och den är inte slut än...morgondagen är kvar...suck. 
Tänk om varje jobbhelg hade bjudit på smörgåstårta så hade de här mastodontpassen varit liiiite liiiite mer hanterbara. Jäkligt god smörgåstårta dessutom, tack för er finfina gest.


Datorn jävlas eller om det är nån ny uppdatering eller annat  jux jag fått, galen på möget blir jag iaf. 

Vem pressade mest mängd äppelmust på kortast tid av dottern å mig? Mitt press tog ca 30 min och ca 3.5 liter must. Mängd äpple vet jag ej. Dotterns press tog under 30 minuter på 45 kg äpplen som gav 25 liter must....hmm.  Fördelen för mig är att jag kan göra det när jag känner för det här hemma, de åkte i väg med sina äpplen för press av portabel äppelpress vid nån skola. Massor av folk, kö och väntetid medan jag rår mig själv.... Recept på hemma i köket press kommer. 

Hösten är visst här för det var höstdagjämning i dag....gillar jag det? Nix men inget att göra, tiden vägrar stanna på sommarläge. Badsakerna är tvättade och tömda på luft, ute gardinerna är tvättade och paketerade och trädgårdsdynorna är till mer än hälften på vinterförvaring i garderoben, övriga kommer när det inte går att sitta ute mer. Ska ta ner, ta in och rengöra lyktor och övrigt pillemojs jag har i trädgården. Trädgårdsmöbler ska ställas in i uthuset och poolen ska stängas ner...fy tusan vad vi har att göra. Allt bara för den där jävla vinter tvunget ska komma.

Nu är jag trött, sliten, yr och vimmelkantig i skallen, nacken värker liksom höger arm och jag har en konstig tryckande huvudvärk. Googlade mina symtom och fick symtomen på stress och jag hade 13 symtom utav 15.... Konstigt för jag är så noga med att inte falla dit igen, känner igen symtomen osv å då drar jag ner på allt som går lik förbannat känns det så galet fel... jag är inte stressad enligt mig själv.... Ni vet bästa kärring reder sig själv eller hur är det egentligen...Farligt farligt.

En sak som jag är säker på är att jag har en otroligt vacker väg till jobbet...   Japp jag körde och fotade samtidigt, bara jag på hela vägen annars hade jag så klart inte gjort det. 


Ett ganska meningslöst inlägg faktiskt men det är vad mina fingrar och hjärna knoppade i hop, jag hade tänkt skriva om nåt helt annat men men sånt händer.

Tack å go natt på er.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar