lördag 9 juni 2018

Hjälp....jag hinner inte med.

Livet går för fort, tiden går för fort. Jag vill ha tillbaka tiden som den var när man var liten och började längta till jul redan i slutet av september. Hur sakta tiden ringlade sig fram, hur jävla långt det var till jul. Nu dundrar tiden förbi, man känner den som en virvelvind som drar förbi med ett sträck som glimtar till......

Har jag fått femtioårsnojja? Är det att barnen är vuxna? Att minstingen om en vecka är nybakad student? Att barnbarnen är roliga att vara med =) Att sommaren är över all förväntan? Att pattarna blir längre och magen rundare och mjuk som en dallrig gele? Att det är skönare att vara hemma än att gå bort? Att jag är tröttare när jag stiger upp på morgonen än när jag la mig på kvällen? 

Med andra ord är det nog så att jag börjar bli gammal......

Likt förbannat är detta den bästa årstiden, solen steker på, värmen är underbar, gräset gulnar och övriga växter slokar av vattenbrist. Poolen behöver fyllas på, finns det en vattenpolis gömd i häcken? Badleksaker har exploderat här hemma av värmen på pooldäcket. 29-31 grader i poolen är ljuvligt synd man aldrig hinner njuta så som man vill. Jag vill kunna ligga där på min madrass, läsa och bara va. Men nix då ska det sättas upp tält, byggas trappa eller grillas mat...alltid något på gång. 

Jag gnäller inte...jag är bara så less på att tiden går i från mig..... 


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar