torsdag 21 juni 2018

Hejsan så här i natten. Jag har lyst med min frånvaro, tiden har inte funnits till, inte orken och motivationen heller. 

Jag har hunnit ha två veckors semester redan. Studentdagen kom och övergick till dagen efter studenten. Midsommarafton i morgon....hela jag skriker att jag inte vill, jag är inte redo för midsommar helt enkelt. Ge mig lite mera tid så jag hinner med att njuta vidare av min sista studentunge..... Jag har inte hämtat mig från studenthelgen ännu och så kastas man rakt in i midsommar och stor 110 årsfest på lördag. Gillar att ha många saker på gång men nu har kroppen och hjärnan sagt sitt....typ...tagga ner tant lilla. Jag lyder så klart bara till hälften, har läst böcker, druckit vatten och slarvat med maten. Alla vet att man ska äta nyttigt osv. Jag med men orka bry sig liksom just nu. Jag är som en trotsig treåring.....med en stor fett pildda på läppen.

Dags att börja om, ta mig i nacken, resa mig upp och bara vara den goa glada kärringen. Yaee hej så lätt, hej fester här kommer kärringen med varig läpp, gäddhänget dallrar och magen är så där gosigt mjuk och rund........

Japp jag är nere, golvad och fattar inte hur orken ska återvända till i morgon eftermiddag. Vår del av käket ska fixas, krans till håret skiter jag i, mannen jobbar och jag ska bara vara trevlig........

Dammar av mitt gamla härliga ordspråk och önskar er en Glad Midsommar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar