fredag 29 juni 2018

Två veckor sen minstingen tog studenten.....hjälp...här snackar vi om att tiden fullkomligt rusar fram.


Studenten själv var lycklig å glad att skolan äntligen var över.

Alkohol förekom inte alls på skolan, ingen tidig fyllefrukost utan en gemensam med lärarna på okänd ort. Alltså en otroligt lugn och städat student utspring. Åka flak är ett måste, hög musik och glada studenter och sen en timmes körning hem i bil. 


Varmt å svettigt och denna tant började få lite stresskänningar då allt drog ut på tiden. Väl hemma visset alla vad de skulle göra då vi är experter på stora hemma fester även om detta studentfirandet var den minsta vi haft eftersom studenten inte ville bli firad. Alltså var vi bara vi själva, våra närmaste släktingar, några vänner till oss och sonens tre bästa vänner, runt 42 pers med barn...helt lagom alltså. Gästerna vällde in, blommor å presenter och mitt i allt gick jag barfota och dukade fram maten. Stundtals var värmen i tältet olidligt men vad gjorde det, vi slapp ju regn.....

Buffe, frukt, dryck och kaffe å kaka. Sen trodde jag folken skulle pysa vidare men alla stannade, vi hade det super trevligt och timmen hann bli senare än senare innan mannen å jag kom i säng.






Hur studenten och hans kompisar som sov över mådde dagen efter kan vi väl hålla för oss själva men här är iaf en bild på en soffa och något under en grå filt. Obs det är inte studenten under filten.....

Sista studenten för vår del och det känns både skönt och just då även vemodigt. Jag fällde en å annan tår när min enormt skoltrötta unge sprang ut, ut till ovissheten. 

Vi med många barn blir liksom aldrig klara med skolan, den hänger envist kvar, tar aldrig slut. Så ni kan säkert förstå min glädje över att nu, nu äntligen är vi framme, i mål......

För 24 år sen började vår äldsta i det som i dag kallas förskoleklass och i år tog minstingen alltså studenten. Helt jävla sjukt alltså..... 

24 år....galet

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar