torsdag 8 februari 2018

Vintern är ju inte min favorit precis. Regn och rusk under vintern är helt i min smak, inte för jag älskar det så som våren men det fungerar iaf. Men när temperaturen dalar och kölden kommer och med den snön då är jag inte glad. Jag fryser satan, mössa och vantar är mina bästa vänner utomhus. Inne är det lika ila ställt, då blir extra tröja och inneskor mina bästa vänner och i soffan blir det massor av filtar. Knäppt för vi har fortfarande varmt och gottigt inomhus men det sitter nog i psyket att vid kyla ute så fryser man haha. 

I denna familj har någon roat sig med att reta mig med lite tillbedjan om mer snö.....



Överallt i trädgården finns dessa budskap, kan ju bero på att denna någon är sjukt skoltrött och vet att vid snö så blir ofta tågen inställda.

Men visst, det är en tjusning med snön (som jag har jäkligt svårt att se) och det blir ljusare. 

Ett litet barnbarn på sin första pulkafärd är ju ren lycka att se.




Lite droppar i snön ger hopp om den kommande våren, våren som redan varit på besök och alla snödroppar och vintergäck blommade så fint. Nu ligger de under ett litet lager av snö och väntar på att glädja oss igen.



En snöklädd drake blickar mot våren...



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar