söndag 17 november 2019

I dag söndag har det varit den segaste söndagen jag varit med om.... Segt, konstig huvudvärk, noll aptit men choklad har lätt gått ner, mobilen har ringt (jag har iofs också ringt) en ofantlig massa gånger....nästan exakt 4 timmar har jag pratat i telefon...galet. Förövrigt har jag inte gjort ett enda dugg vettigt...om man inte räknar en timmes dajt med soffan som nått vettigt...och räfsat lite löv...tre rullebörar fulla och ner rullade till andra ändan av vår stora trädgård...kul för maskarna ;P

I går tog jag första taget inför julen och rullade köttbullar på fem kg skinkfärs....så nu har vi julens köttbullar klara i frysen och köttbullar till några middagar. Man får allt klappa sig på axeln att det tråkigaste i julmats väg faktiskt redan är fixat.

Sen var det dags för fest..jag glömde både att sminka mig och att ta med vinet som jag skulle dricka under middagen....lite dumt för jag vaknade med huvudvärk och det är iaf inte pga av vinintag inte...

Festen var trevlig och kul...annorlunda inslag i en grå tråkig november med tema som jag själv aldrig skulle listat ut...Pistvaktsfest med hela köret från tv serien Pistvakterna  i Storlien. Många hade gått all in medan jag nöjde mig med rosa fluffiga öronmuffar som åkte av efter en halv minut då det blev kokhett om öronen och så hörde man inte att det Hojtades...(skåla)

Festlokal från utsidan 👍
En ledig helg är slut och efter fredagens m*g på ett visst ställe har det tagit ett tag att komma ner igen...inte mått så bra pga omständigheter jag kan göra noll.noll åt. Ny dag i morgon och helst vill jag lägga mig nu och inte stiga upp förrän sent i morgoneftermiddag...tyvärr. Orkar inte vara där längre men är för feg att kasta mig ut i nått nytt......hjälp.

Nåja nu måste iaf denna trötta fega lilla grå tant lägga sig för det är snart dags för en ny fullspäckad men ännu orörd vecka... Natten på er folks..


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar