fredag 1 november 2019

Happy Halloween...så här en dag försent. 



För tre veckor sen tjuvstartade vi halloween firandet med en liten härlig kväll tillsammans med barn, barnbarn och vänner. En kväll helt i barnens tecken och mer gulligt än "skrämma skiten ur en kväll". 

Taco och marängsviss gick hem för både stora som små, alltid gott och alltid en vinnare i mätta magen mat. Enkelt att göra till alla...köttätare, vegetarianer, gluten och laktosare och fritt att plocka i vilka grönsaker man själv gillar...älskar taco. Lika enkelt med marängsviss där alla blandar sin egen utifrån vad man tål och gillar.

Allt från söta små pumpatjejer, träskmonster och små spöken i lakan hade en mysig kväll med disco, klapp till spöke och määängder av godis och spökchips. 

Jag har inte köpt ett enda halloweenpynt på flera år utan kör med vad jag har hemma. Dekorationen är viktig för mig och jag bara älskar få pynta och dekorera. I år låg krutet mest i stora rummet där discot var. Discolampa och en gammal ufolampa (osäker om det ens kallas ufolampa men det är ena dotterns som hon fick som barn), spöken som för ett jäkla oväsen när man gör höga ljud eller klappar högt...tillslut åkte batterierna av....våra stackars öron haha, pumpor och andra små snälla spökdetaljer prydde rummet. 

Svarta dukar på borden och mina sjalar med dödskallar fick ligga som löpare på visa bänkar. Halloweenservetter, små pumpor och svarta blockljus...återanvända år efter år eftersom vi bara har svarta ljus till halloween...löv och lite spindlar och dukningen var fixad.

Å vad det är kul med en snäll spökfest...är nog en blivande tradition tillsammans med barnbarnen....och deras föräldrar såklart. När de blir lite större kan jag tänka mig en spökrunda i trädgården, grilla marshmallows och leta godispåsar i mörkret med ficklampa.

Här kommer lite bilder från festen.......











Vad heter denna lampa egentligen? 


Bu på er och hoppas ni haft en mysig Halloween.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar