tisdag 10 september 2019

Usch här sitter jag och gäspar medan jag försöker knoppa i hop ett inlägg om äpple men det står helt still........

Hade ju varit lite trevligt skriva nåt klatschigt om äpplen men det klatschigaste jag kan komma på om äpplen är när man har för många äpplen...gärna halv ruttna och med mask i, nedfallna på marken...då tar man ett brännbollsrack och drämmer av ett äpple så långt man kan...då klatschar det till när äpplet mosas mot racket samtidigt som saften riskerar att träffa en och äpplet susar i väg över pilehäcken ut på stora gräsmattan.... Ett ganska kul tidsfördriv för uttråkade barn och.....föräldrar.

Obs...gäller bara halv ruttna dåliga äpplen...ja riktigt ruttna går bra det med men de far inte i väg så långt. Fina friska äpplen leker man så klart inte med.

Har inte så mycket äpplen i år och jag vet ännu inte om det är mask i dom.....

Och barnbarnen är för små och är aldrig uttråkade så än har jag inte visat den leken för dom..... 




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar