måndag 5 augusti 2019

Jag mitt smart arsle....

En mycket regnig dag här hemma åker vi i väg till stugan för att umgås och äta mat tillsammans med mina föräldrar och vår äldsta med sambo. Vi kör genom ösregnet. Ju närmare stugan vi kommer så börjar regnet avta och solen tittar fram. Vid stugan är det soligt, hett och kvavt. Vi har jeans och vattentåliga skor på oss...ja givetvis har vi kläder på ovan kroppen med. 

Efter mat och disk beger vi fyra under 79 år oss ner till havet...det är varmt och alla man möter är mycket lättklädda, ja badklädda är väl rätta ordet.

Havet är alldeles alldeles ljuvligt...glittrande i solen, glasklart och så där härligt badbart.... 

Vi har inga badkläder med oss eftersom vi bara skulle äta inomhus i ösregnet...ni vet..regnar det hos oss regnar det hos er....tre mil från oss.

Viker upp byxbenen och går i vattnet som är än mer ljuvligt nu när man fått smak på det....drar lite till i brallorna...upp så långt mina icke smala ben tillåter...går ut lite till i vattnet och där i det alldeles ljuvliga vattnet kommer en liten våg och sköljer över mina ben och de uppvikta byxorna.....

Nåja det var i alla fall svalkande att gå med våta byxor resten av kvällen i den värmen.........





Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar