torsdag 25 april 2019

Sol på bleka ludna ben

Nu har det hänt...tanten fick äntligen lite sol på sin bleka kropp, de håriga benen var det ingen som såg när jag efter grillningen satte mig i gungstolen på altanen och bara njöt. Njöt så mycket att jag blev helt snurrig av trötthet och bestämde mig för att gå in och slänga mig i soffan ist...dit har jag ännu inte kommit. Det kom liksom en treo och en godispåse i vägen. Sen hamnade jag här....plöjde igenom bloggar och filade på mitt eget inlägg...som jag nu inte kommer ihåg vad jag filade på.
Tänkte först ta en bild på mina bleka ludna ben, för att lägga upp här, men kom på bättre tankar då ni med all säkerhet redan vet hur ludna bleka vinterben ser ut. Om inte så goggla för det är nog dagarnas # .

Alltså vilket underbart väder vi har...soligt och varmt och emellan åt doftar det piss...typ det är ju bra för det är ett stort kännetecken att det verkligen är vår och bra väder...om jag nu skulle ha missat det.

Min långledighet har börjat för några timmar sen och det där mötet på jobb i morgon, fredag förmiddag ligger risigt till för att glömmas bort. Hade jag inte haft så ont i huvudet hade jag nog knäckt en lite vit vinare och njutit av den, solen och Anthon Bergs choklad..jordgubbar i champagne...det är vår så det förslår om det. Dock har jag redan nallat av chokladen då den gifter sig bra med treon...


Träffat på en kär fd kollega i dag...gud vad jag saknar henne, hennes glada humör och soliga skratt <3. Men hon är väl värd att få gå i pension. Som pensionär undrade hon hur hon egentligen hade tid att jobba haha... 

Soffan lockar fortfarande men jag behöver också denna vackra kväll som just nu är där ute nu. Så ut med kärringen, plantera om lite smultron och så lite sallad.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar