torsdag 21 februari 2019

Recept på Bananchips

När man är grymt godissugen och det enda som finns till hands är bananer så är det ganska rimligt att göra bananchips.....

Skiva bananen tunt, lägg på plåt och pensla på citronsaft. In i mitten av ugnen på 125 grader 2-3 timmar. Öppna ugnsluckan då och då för att släppa ut ånga. Vänd chipsen efter halva tiden. När de är torra och krispiga tar du ut dom. Låt svalna innan du lägger de i tätt burk för förvaring.

Här blev de ingen hit av man och barn. Åt några själv och nä jag klarade mig utan. Dagen efter var jag så sjukt godissugen så jag öppnade burken och tog några bananchips....Så goda och söta...krängde hela burken utan att jag märkte det. Kommer helt klart att göra fler gånger och jag får ha dom helt för mig själva haha.




Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar