onsdag 20 februari 2019

Hur man än vrider å vänder på sig, försöker vara alla till lags ink sig själv har man ändå röven bak...det ända som är säkert just nu är att våren är kommen...


Bakslag kommer alltid, räkna inte med något annat. Det kan vara i form av snöstormen from hell eller den där ynka 1% av rättvisa du inte såg som ställer till det. Var delar man sig och när är det dags att ropa heja våren? För vems skull stressar vi ihjäl oss? för jobbet? för vännerna? för släkten? för rättvisan? för våren? för det perfekta blogginlägget? perfekta Instagram bilden? För vems skull ska allt var 100 % rättvist? För mig? för dig? för vännerna och släkten? för jobbet? En sak kan jag lova att när allt blir 100 % rättvist kommer jag att älska snö.....det kan jag lova hur enkelt som helst för det kommer aldrig att hända.

Vem har rätt att bestämma över en annan människa? Inte jag, inte du....inte någon.

Det är bara att acceptera att livet inte är de där rosa skimrande bubblornas liv. Livet lever sitt eget liv, precis som naturen gör, våren kommer när den kommer och snöstormen likaså. Rättvisa till 100 % är såklart att föredra men när i livet är allt 100 %? Stress är ett ofog likt snöstormar och får gärna förpassas till helvete.

Kan vi inte alla ensas istället om att vi alla gör så gott vi kan ut i från ens egna behov och förmåga. Vill du stressa så gör det men lägg det inte på andra som inte har med din stress att göra. Vill du vara 100 % rättvis så var det, önskar dig lycka till och välkommen att visa mig hur du gjorde.

Tack för ordet.... Gå vidare med kärlek. Njut av våren...det är vi alla värda <3


Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar