söndag 17 februari 2019

Fucking halleluja jag kan andas...alltså lever jag...om än hjälpligt för än river förkylningsinfluensan i mig.

Alltså i tisdags var jag så full av energi och livsglädje. Solens varma ljuvliga strålar smekte mina kinder när jag där ute röjde i den obefintliga rabatten vid poolen och inomhus fick vårt sovrum en storstädning av sällan skådat slag. På tisdagskvällen frös jag så jag skakade och tänkte att jag måste fått solsting och överarbetat mig. Under natten mot onsdagen blev jag hemsökt av förkylningsinfluensan. 

Däckad, manglad, rödögd och tårig och med kopiöst mycket snor och när snoret stillat sig så stannade det av helt...rörde sig inte en millimeter ur bihålorna....helt genom täppt även med nässpray....då var det verkligen synd om mig.

I lördags var det extra synd om mig för vi hade ledig helg i hop mannen å jag, vilket ni ju vet inte händer så ofta. Vi hade lite roligheter på gång bla skulle vi tillsammans med barnbarnen hälsa på små gulliga lamm. Alla utom jag fick gullat med lammen. 


När både lammen och barnbarnen var färdig gullade och mannen nyduschad och doftade nyponros....ja alltså enligt hans egen utsago för jag hade noll punkt noll doftsinne och har så än...så offrade han sig och körde till stan för att göra apoteket en tjänst med att tömma hyllorna på diverse förkylnings saker till mig....de e banne mej kärlek det.... 
Kan ju absolut inte vara att han rotade i alla lådor vi har efter något gott att trycka i käften...nä ingen hade handlat innan någon blev sjuk.... Hem kom han med massor av gott...bananer, kotletter, mjölk, icas bubbelvatten, godis och så världens bästa nässpray.... 

Ett riktigt halleluja moment infann sig i soffan när jag sent i lördags kväll insåg att sprayen hjälpte....jag kunde andas...dock stötigt men ändå.... 

Denna nässpray är som ljuvliga bubblor en solig varm dag vid poolen.....


Nu hoppas jag att hostan inte blir värre, nästäppan försvinner helt och jag får återgår till mitt vanliga jag. Det börjar liksom bli jobbigt att ligga i soffan, glo på film och äta godis som förövrigt är slut....så det har inte varit nåt fel på aptiten är det gällt godis iaf...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar