måndag 12 november 2018

Vilken helg det har varit..

Fredag, upp tidig...jobbrelaterat på sin hett efterlängtade lediga dag. Tråkigt tråkigt tråkigt och ännu mera tråkigt. Många timmars resursslöseri och slöseri med min tid. Det absolut bästa man kan göra i ett sånt här läge var att fota sina dojjor. Den röda dojjan är inte min så ni inte tror jag e trefotad....ja bäst att förtydliga det.




Mac Donalds hade onekligen varit räddningen för bukfylla innan jag drog hem men det hade vi krängt kvällen innan (då jag både jobbat och workshopat hela dagen) så det var väl att ta i med skräpmat två dagar i rad. I stället fick det bli en härlig Grandiosa.




Sen var det barnbarnsvaktande för hela slanten hemma hos trollungarna. Sonen följde med och ingen var tacksammare än denna mormodern ska ni veta. Ett troll till oss var att mysa med. Gos på högnivå även om minstingen föredrog sin morbror före sin mormor. Kanske sonens famn var lättare att mysa i då han inte har en stor muffinsmage i vägen. Lagom tills trollungarna var på väg att somna kom deras pappa hem och förstörde....ja, jag och sonen skulle ju äta chips när de små somnat, nu blev vi liksom snuvade på det...jävla svärson haha. 




Nu vet jag förresten hur det känns att bli ertappad med fingrarna i godisburken ;)  Innan på kvällen var jag sjukt godissugen och jag visste att det fanns en godisburk högst upp i köksskåpet, jag fick stå på en stol för att nå den. Ser mig om så jag inte har trollögon på mig, öppnar burken, tar en bit...mmm så gott, tar en till, trycker den i flabben och där kom det.....Mormor det är min pappas godis, det får bara han äta............... Vad svarar man på den liksom?


Lördag, älskade lediga lördag den började segt och med dunder huvudvärk, som vanligt när jag är ledig...stress, jag vet. Senare under dagen slog vi ju rekord på julhandling i det stora varuhuset med det vidriga gröna plastgolvet. 20 minuter från in till ut och alla julklapparna köpta, high five på den liksom.  




Julklappspappret köptes inte denna dag utan det är köpt på rea efter jul i fjol och säkert längre tillbaka oxå. Älskar rean efter jul, då bunkra jag upp sånt som jag vet kommer att gå åt. Typ chokladtomtar och juleskum....äsch nu skojade jag bara, det äter ju mannen upp så där blir det ju ingen bunkring haha.


Lördagskvällen hoppar jag nog över så länge och går direkt på.....


..S
öndagen som var alla slipsars dag...Farsdag. Fattar inte varför folk ger män/pappor slipsar, eller det gör de kanske inte utan det är bara vad som sägs. Varenda vettig karl vill väl för tusan köpa sina slipsar själva, vi kvinnor vill ju köpa våra väskor själv eller hur?


Fullrulle till middag här, stekt korv med bröd, ja ingen ville stå ute och grilla korven i ösregn, inte ens fadern som firades. Det lektes och byggdes lego och duplo. Mina föräldrar tittade in om på kaffe och fick träffa sina barnbarnsbarn...kul att de orkar hänga med än även om ljudnivån översteg lite emellanåt och leken stundtals var lite vild. 








Älskade underbara barnbarn <3<3<3


I kväll har jag och sonen passat trollprinsessan några timmar. Hon vek inte från sin morbrors sida på hela tiden. Nåja jag fick iaf äran att tvätta av henne efter maten haha.


Livet är bra härligt emellan åt. 



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar