söndag 18 november 2018

Alltså det här med traditioner är viktigt...jul, nyår, påsk, midsommar och så den nyaste och absolut bästa traditionen......Spökfest.

Spökfest hos grannarna är bara bäst. 

I år genade mannen över åkern för att komma ner till dom och ligga på lur när deras barn skulle ut och skrämma oss när vi kom dit. Det betydde att jag skulle gå helt ensam i mörkret ner till dom....jag som är världens största rädd hare för mörker och hatar att bli skrämd....så då behövde denna mamman sin sons hand att hålla i så jag tvingade sonen med mig ut. 

Vi kommer ut på vår parkering och gick förbi min bil....och upp studsade grannmannen vrålandes, satan vad jag blev rädd, skrek så hela byn hörde en. Sen kom det små spöken fram ur varje vrå på parkeringen....så kul =) snacka om att jag blev lurad haha.

När vi kom ner till dom så sprang barnen förre oss vuxna och fram hoppar min man upp från ett diket och vrål skrämmer de stackars barnen haha. De fortsatte att springa.....

Att ställa sig där ut att rå stirra in genom ett fönster där det redan sitter gäster och skrämma slag på dom är bara så skoj.  Mannen gjorde likadant vid ett annat fönster. Mannen och jag är några jävlar på att skrämmas hehe. 

Grannbarnen hade massor av barn hos sig och efter ett tag skulle de hämtas. När det knackade på dörren öppnade jag dörren...stod tyst och bara stirrade....sen stängde jag dörren framför näsan på dom...hehe...Såklart blev föräldrarna insläppta sen.

Bästa gästerna hade dom....ja vi var ju där ;) Godaste maten....taco...godaste drickan och satan så skoj vi hade. Skrattkramp i magen.... och när man dagen efter vaknar med en härlig känsla i kroppen (som inte var av vinet) så vet man att gårdagskvällen var såååå lyckad.


Tack bästa grannarna för en så härlig och kul spökfest. Nu har vi ett år på oss att tänka ut nytt att skrämmas med. 

Bu och Kram på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar