onsdag 28 november 2018

God morgon...vilken vacker morgon...rimfrost och helt vindstilla. Adventsstjärnorna gör sig helt rätt mot detta. 


Jag älskar väl inte själva julen i sig med all hysteri kring julklappar och hetsen kring själva julafton. Julen för mig är mer advent....att pynta, pyssla och göra det mysigt och fint...ombonat. Gå på små julmyskvällar hos vänner, att själv ha ett mysigt glöggmingel, se barnbarnens glädje över alla ljus och sen när de får julklapparna...oavsett dag vi firar jul tsm med dom. 

Nu när jag sitter här vid datorn tsm med en liten hund som gärna vill vara med 


och ser all röra det blir när man ska göra adventsfint. Stakar och stjärnor ska upp vilket medför att man står utan förlängningssladdar både här och där....ständigt varje år precis likadant...jag ändrar och kopplar om men nästa år är det samma visa igen. 


Glöm föralldel inte silvertejp..... ni vet väl att silvertejp är en kvinnas bästa vän...(näst efter bubbel).

Fönsterna ska putsas och gardiner bytas, hos oss bara köksgardinerna. 
Ett år köpte jag nya röda väldigt juliga röda, lite spetsaktiga skira gardiner till Tv rummet.....gud hjälpte mig....hela den julen levde vi i en bordell....bordellmammas visor låg ständigt på lur i bakhuvudet hos oss ist för mysiga julsånger..... De gardinerna är numera nerpackade och väntar på att kunna användas i nåt roligare sammanhang. Ja om man typ får för sig att göra en Alla Hjärtansdag fest....eller en sån där togafest (heter det toga?) där mannen och jag är helt klädda i rött... 

Hallå grannen...nu vet du vad som väntar.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar