söndag 21 oktober 2018

Att håva in presenter ett år efter sin stora dag det e nåt de hehe. 

Vissa har inte så mycket koll att man är bjuden på stor fest utan just då passar man på att åka på semester till nåt varmt land och kommer hem samma dag som festen. Jaja de kom iaf.... när maten var på väg att duks av. De var trötta, slitna och verkligen inte på festhumör och inte fan hade de någon present med sig heller. Nåja mannen å jag var glada i hågen och tänkte inte mer på det just då. Men månaderna gick och de sa inget om nån present. I våras ville jag kvitta en sak jag köpt av dom mot den där presenten vi aldrig fick, ja så sa jag. Ojdå äääöööö jo presenten kommer......

Våren går och sommaren är i full gång när de ville boka en lördag med oss. De hämtade oss och tog oss på en lång tur. Kommer till ett nostalgi museum som ser ut att ha sett sina bästa dagar. Hmm tanten håller skenet uppe och ser glad ut. Vi börjar med fika...räkmackor och kaffe. Gott.... om än en ganska dyr och vattning inplastad räkmacka säkert gjord kvällen innan. Cafet var riktigt mysigt och gick i 50 tals stil.....snyggt snyggt. 




Jag har nog inte hört så många A & O från oss fyra nån gång innan. Så mycket igenkännande saker från ens barndom...leksaker, köksaker, pottan haha, bilar, vardagsrums saker och annat. Speciellt leksakerna gjorde stort intryck på mig. Vi hade likadana leksaker som på kollaget här under.


Så skoj, ena grejen mer kul än den andra, tokigare och galnare och emellan åt helt utflippat haha.




Många bilar och gamla bil saker.......






Hmm...jo men visst......  någon kollar och minns sin gamla moped =)


Nog för det är en mannekängdocka men visst ser hon ut att ha det njutbart ;) ja.... hon var på camping....vad trodde du, snuskis ;)



Det fanns så mycket att titta på.....

Elektriska stolen....



En kondomautomat.....


Och en Ullareds profil......


En riktigt trevlig eftermiddag tillsammans med min bror och svägerska....japp det var dom som glömde bort att syster och svåger hade 105 års fest......

Dagen avslutades med att broder med familj kom med hämtmat som vi åt direkt ut kartongerna på altanen tillsammans med vin, öl och körsbärssnaps. 




Eftersom det var körsbärstider så var det att klättra högst på stegen och äta körsbär direkt från trädet.... Man har inte roligare än man gör sig.....



Vi badade och hade en sån där super trevlig kväll, ett perfekt avslut på en super trevlig dag. Ärligt trodde jag aldrig att jag skulle uppskatta Nostalgi Museet så mycket som jag gjorde. Så glad för vår present om än ett år försent, för själv hade vi aldrig kommit på tanken att åka dit, vi visste ju inte ens att det fanns ;)

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar