tisdag 1 maj 2018

Välkommen härliga maj, så efterlängtad. Du kom med skit å pissdoft över nejden, regn å rusk och med en jävla trötthet till mig. Är så trött å slut att det sticker ut i fingerspetsarna och inte ens mina två lediga dagar har hjälpt. 

Långfrukost i går med två barn. Inte för att vi åt en massa gott till frukost men vår sittning i köket var lång och givande. Så härligt att ha dessa två omkring sig, att höra deras prat, hur de resonerar, fjantar sig och bara är mina älskade barn. Den ena åkte hem, fem jävla långa ensamna timmar i en bil, den andra gjorde sig redo för valborgsfirande. Mannen jobbade och jag for i väg till ena barnet m familj för grillkväll, bara jag och den lilla familjen. Härligt, mysigt och gott. Grillat är gott...... Tack för en härlig kväll med god grillad mat ❤️



I dag segare än segast men hann ändå en massa ute innan tröttheten tog överhand. Ogräsättikat lite, tvättat trädgårdsmöblerna och en massa fönster runt pooldäcket. Sååå skönt att jag iaf börjat med de jävla fönsterna. 13 av 40 är klara.Sen blev det sjukhusbesök i vilda västerstan.... 

Jag skulle verkligen behöva en eller två veckors semester nu. Är helt slut.

Är den sämsta mamman till barnen, den tristaste mormorn till barnbarnen och en usel fru. Allt bara hopar sig, jobbet tuggar på, våren springer i från mig, en bomb har slagit ner i huset och den där omändringen på ovanvåningen står precis likadant som för två månader sen. Heja mig så redig jag är......

Jag var inte alls bitter i söndags när alla nära å kära samlades å grillade korv och jag själv slet på jobbet....nä tro inte det, Jag hade det bra, krängde en macka och drack vatten. Vad är en helkväll med nära å kära mot en jobbhelg liksom....




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar