söndag 29 april 2018

Att vara trött är en sak. Att vara tröttare än tröttast är en annan sak. Att vara så trött att man vaknar tröttare i både kropp och själ än innan man la sig är en helt annan sak. 

Att veta att ens insatser under veckan/helgen bara belönas med typ "Tack för du ställer upp" suger satan. Man kan inte bara skita i vissa saker och en annan gång är det kanske jag som behöver hjälp. Det ändras i schemat så ens lediga dag ligger en annan vecka, så när det krisar blir det så sårbart och att blunda för det sårbara finns inte i min värld. 

När jag går av mitt jobbpass i kväll har jag jobbat sju dagar på rad, var av två dagar med delade turer och övertid några kvällar. Hade jag velat jobba mer hade jag sökt högre tjänstgöringsgrad...
Har ju fortfarande dagens/em/kvällens pass kvar så jag vet redan med mig att jag mest troligt ligger med migrän i morgon......  Den brukar vara trogen när sånt här inträffar, fast lite otrogenhet från migränen hade inte skadat.

Annars är ju våren här, denna underbara årstid och jag missar den grovt denna helg. Var just ute med hunden i trädgården och ja jag har missat lövsprickningen, blommorna, magnoliaknopparna och forsythian har snart blommat över. 

Långväga barn är hemma denna helgen, hej på dig, kul att ses de få minuterna jag är hemma i vaket tillstånd...typ. Sociala medier översvämmas av bubbeldrickande vänner, strandpromenader, glada ute ätandes människor med solbrillor. Själv trycker man i sig en macka på stående fot när blodsockret tryter och klunkar i sig vatten när vätskenivån i kroppen blir farligt låg. Jobba i onaturliga kroppsställningar, inte hinna kissa och smila med sitt falska leende är en annan del av mitt liv just nu.... Jag älskar mitt jobb fast kanske lite mindre just nu, efter en ledig dag med migrän är det ok igen....tills nästa gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar