fredag 11 maj 2018

När man låter födelsedagsgrisen välja matställe så kan det lätt bli på ett ställe med rå firre som tant inte gillar. (Ja har man smakat en gång så vet man helt säkert att all rå firre vänder sig halvvägs ner genom strupen för att på så sätt få se lite ljus igen.)  

Nåja jag valde deras nudelsoppa, jag älskar nudelsoppa....MIN nudelsoppa med pippi i är såååå god. Denna var oxå god....när sonen fått den kokta grå kycklingen, kycklingskinnet slevade jag upp och la sidan om. I med lite med grönsaker och böner från salladshörnan och sen var den riktigt god.


Mannen fick sin råa firre m ris och var nöjd även han.


Usch ja, ibland önskar jag att jag inte var så kräsen när det gäller mat på restaurang. Jag kollar direkt hur golven ser ut, salladshörnan och så hur de andras framdukade mat ser ut. Kan man se in i själva köket så granskar jag det, där ligger grunden för hur övrigt är. Är det skitigt på golvet och otorkade bord är det bud på att vända i dörren. En smutsig toalett och jag sätter aldrig min fot där igen och jag låter andra får veta hur det är. Nu var här rent snyggt och fin överallt, maten tilltalande och det var bara den kokta grå kycklingen som inte föll mig i smaken. Och det är ju inte deras fel.......

Sonen blev iaf mkt nöjd och mätt..... min börs lite mindre tjock.....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar