fredag 11 maj 2018

Jag måste bara få berätta om min vän Ogräsättika. Hon, ja det är en hon, det kom vi överens om under alla de timmar vi jobbat tillsammans på vårt trädäck eller vi kallar det faktiskt för pooldäck eftersom det är framför och runt poolen.

Hon är pålitlig som få, effektiv, snabb, lätt och smidig. Dock luktar hon ganska illa....

I strålande solsken dunstar hon gärna bort så jag föredrar att umgås med henne på morgon eller kväll eller helt enkelt när inte solen skiner så intensivt.

Med roller och pensel är vi effektiva tillsammans sen låter vi tiden gå och efter någon dag syns resultatet, efter en veckas tid är det fix och färdigt och som nytt igen. 

Vill du också slippa allt vatten, smuts och vibbar i händerna av högtryckstvätten när du rengör trätrall från alger, mossa och allmänt skit? Köp ogräsättika, roller.. med eller utan skaft väljer du själv, penslar för de små detaljerna. Sen rollar du på och väntar några dagar så har du resultat. 





Du ser själv resultatet här. Så enkelt, smidigt och det enda jag får ont i är högerarmen som är den som jobbar mest.

Vi har köpt just denna ogräsättika på Jula, men det finns att köpa överallt.



Tänk bara på att inte få det på växter som du inte vill ska dö. Kanske ha småbarn och husdjur nån annanstans just när du håller på, luktar illa och smakar säkert vidrigt. Jag har inte själv smakat och vår hund håller sig på gräsmattan när jag gör detta.



Jag gör INGET förarbete alls som tvätt eller så, men hur du väljer att göra är upp till dig.

Jag rollar på allt, träbord, bänkar, spaljer och övriga träsaker i trädgården. Jag har använt ca 10 liter ogräsättika till vårt pooldäck på 120 kvm och övriga trädetaljer runt det. 
Jag älskar ogräsättika.....


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar