tisdag 22 maj 2018

När det är cruising i stan och våra vänner erbjuder oss att åka med i deras bil..... då tackar man inte precis nej.

Åkte i fjol med men då kände jag mig som apan på zoo och håret yrde som en lejonman på språng. I år blev det fem ton hårspray i håret, ja så mycket krävs i mitt vångstyriga hår för att hålla det någerlunda på plats i vinddraget....jo då det kördes ner cabbat  båda åren vet ni. 

Jag har hört att inför en cruising så grillar man och tar nån öl, annars är det visst inte cruising på riktigt. Så vi grillade här hemma och chillade vid poolen med gott vin. Vin går klart före öl så det så.  Solen sken och vi med den, så härligt när allt synkar. 




Vi kom i väg på cruisingen, körde två meter och stod still fem minuter osv. Sjukt galet med folk ute som glodde på oss som åkte och lika galet många bilar som körde, där av allt stopp. Många man kände ute detta året så jag kände mig rent ut sagt kunglig där jag satt i baksätet tillsammans med finaste vännen, två vinkande drottningar som var ute och luftar sina dubbelhakor....
Värt att notera är att den ena av oss fick mer sol på höger ansiktshalva än på vänster ansiktshalva.



Tog bara två foto på bilar på hela kvällen, bilar utan nån gemensam nämnare än att de kom just som jag tryckte av. Galet knäppt att en kompis messar mig att det faktiskt finns en gemensam nämnare, båda bilarna tillhör två av dennes kompisar...crazy.




När vi tröttnat på att bara rulla fram nån meter åt gången, 1,5 runda tog långt över tre timmar, så körde vi vidare till närmsta camping där syrran med gubbe var. Kissnödiga som vi var var var lån av toa kortet nödvändigt. Issch jag hatar på riktigt campingtoaletter. Men ljuset utanför var mycket instagram vänligt hehe. Ja ni ser själv hur våra grå hår gör sig bra mot ljuset....


Hos syrran var det påfyllning av diverse drycker, gott.




Ett mycket trevligt avrundande på en härlig kväll där man både var apa på zoo & drottning, mitt vångstyriga hår låg nertyngt av sprej och jag mådde som en prinsessa med min dubbelhaka. 

Tack fina vänner för en riktigt härlig kväll.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar