lördag 19 maj 2018

Glad Pingst vänner, ungar, släktingar och annat löst folk.

Vilken härlig dag, synd man ska jobba om en timme. Denna helg är jag så livegen man kan bli i det svenska vård å omsorgsjobbet. Långa pass, delade turer och varje kväll hela helgen. Japp jag älskar mitt jobb men såna här helger lite mindre. Och så får det vara för det står mig själv fritt att söka nytt jobb om inte detta passar ;P

För att göra jobbet lite roligare för mig och mer trivsamt för de man är där för kan man plocka syrener och tillsammans göra den där saften som alla pratar om.....Syrensaft.
Så lyckat och så kul vi hade tillsammans. Det var pilligt att rensa ut blommorna och tog jättelång tid. Blomdoften låg tung över oss men vi hade så skoj ändå. Och så duktiga alla var. Mycket prat om vad man kokte saft på förr, vad mormor gjorde osv. Nu väntar vi med spänning på det färdiga resultatet, för provsmakningen gav fem syrener av fem.





Jag älskar att göra lite udda saker men ändå saker de jag jobbar med känner igen. Ta vara på säsongen och fånga stunden. För det mesta blir det lyckat. Så klart går det åt helvete vissa gånger. Och att helt enkelt skita i vissa kollegers blickar och tissel å tassel. Var person gör det den är bäst på....typ.

En ledig dag denna veckan och då var jag på något liknade mitt jobb för en släktings räkning. Nyttigt att se andra ställen utifrån anhörigögon och inte bara jobbögon. Ganska skrämmande och jag blev lite skärrad faktiskt. Måste ta lärdom av detta och se på min arbetsplats ut ifrån dessa ögon. Jag märkte att det räcker med EN enda tvär, avig person eller bara en som ser sur ut i ett arbetslag för att sänka hela gruppen. Hemskt helt enkelt. Jag hoppas verkligen att det inte alltid är så här för då får de veta av mig vad jag tycker.

Nu önskar jag er alla en underbar Pingst 



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar