söndag 25 mars 2018

Sommartider hej hej sommartider.....


Äntligen är jag i fas med tiden.....detta är den riktiga tiden enligt mig. Vintertiden som faktiskt är den "riktiga" tiden kan gå å gömma sig i nån snödriva eller nåt. Ge mig sommartid och sommar året om med inslag av vår, lite mysig höst på max en vecka och någon vecka jul och nyår. Uppfyll mina enkla krav och jag lovar att aldrig mer klaga på vädret.....

Nåja...sommartidens första dag var vacker, vindstilla, inte solig men härligt varm ändå. Nu har jag förvisso haft jobbhelg och då är man liksom lite livegen och man går där inom husets väggar och slår längtansfulla blickar ut på alla som är lediga och kunnat njuta av detta mirakel till väder. På min delade tur i dag njöt jag av att jobba en timme i trädgården, gud så bra min själ mår av det. Dock mår mina axlar inget vidare bra, det tar hårt på dom att få känna på redigt kroppsarbete då det oftast är mina ben som får stå för den kroppsliga rörelsen när man jobbar. Älskar vårens otvingade arbeten utan några måsten. Snön hänger envist kvar och försvårar mitt arbete men det har jag förlikat mig med på så sett att jag har slutat gräma mig över möget.

Fast jag njöt av hårt trädgårdsarbete en timme var jag inte dummare än att ta en timmes dejt med kudden för att orka med kvällens jobbpass. Äntligen är det helg även för mig.....


Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar