tisdag 6 mars 2018

Alltså helt ärligt.....
Snuvad....på våren.

Jag hade det på känn, det var liksom lite för bra för att vara sant.....våren var kommen, ljuset, livet återvände ...härligt var bara förnamnet.

Först kom kylan, sen kom vinden sist kom snön. Jag hatar allt detta men mest den där jävla snön. Snökanoner, rysskyla och vargavinter.... Ni förstår att jag och vädret blev stora ovänner va?. 



Hunden led, ville inte vara ute , lock och pock för att få ut honom för att kissa. Mannen gjorde gångar med snöslungan i trädgården till hunden, då gick det lite bättre att vara ute.




Sonens tåg ställdes in.....mycket lycklig son =)

Mannen körde och jobbade varje kväll. Själv var jag ledig när snöstormen ylade som mest. Men under helgen var det ju dags för mig att jobba. Packade för att tillbringa helgen på jobbet, tom det blev jag snuvad på haha. Min fina man körde mig när han var ledig. Älsk på den gubben alltså <3 . Övernattningsväskorna står packade i hallen redo att ta med sig om snön slår till igen. Där ska de nog stå, fram till midsommar iaf, tja det känns ju så. Vintern kom när våren redan kommit till vår breddgrad, det gillas inte. Känner mig lite lurad....

Jag kommer aldrig nånsin att erkänna att det kan vara riktigt fint med snö....aldrig haha. 
Alltså snö som dalar ner och blir liggandes är helt okej.Snö och blåst är inte okej. Snön ligger inte still, den fyker, vinden tar med sig jord från åkrarna och gör snön stenhård. Det blir drivor och drivbildningar. Hos oss plogas det bara när det snöar uppe ifrån. När det blåser utan snö uppe i från så det byggs drivor på vägarna så plogas det såklart inte. Ja ja snön är här oavsett, den lär nog stanna ett tag, 50-60 cm försvinner inte bara så där...... 






Helt orörd snö är ju fint och vi har haft vårt eget Narnia i trädgården.






Nu är det sol och tö, jag älskar det. Hunden älskar det.....



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar