måndag 12 februari 2018

Alltså vilken skillnad på helg och helg. Denna helgen var det jobb i dagarna tre, kändes som högsta vinsten att gå av i eftermiddags. Förra helgen var det bubbel och champagne i dagarna två som gällde. 

Tjejkväll här hemma med två härliga väninnor (shit så gammalt det låter med väninnor haha). Ost och skinkpaj, sallad och ostbricka och lite olika dricka till det.


Så gott så gott, jag överträffar mig själv i bland haha. Cider, öl, rödvin och Black tower ice. Vi hade det hur trevligt som helst, vi löste inte världsproblemen, men pladdrade på bra om allt stort som smått och när mannen kom hem från jobbet efter midnatt mötte han en av de andras män på vår parkering. Kaffe och mer snack med dom. Kom i säng vid 02.30. Upp ganska tidigt för hänga med som sällskap när mannen skulle till storstan på lördagsförmiddagen. 
Vet ni om hur vidrigt golvet är på Biltema när man är lite dagen efter? Vet ni hur det blänker, känns lite som bambi på hal is, man blev fan helt yr......

När vi väl gjort alla tusen ärenden och kommit hem hade vi exakt 40 minuter på oss att göra oss klar, duscha (man blir jävligt svettig att ränna i gubbaffärer med tjockvinterjacka på en hel jäkla dag) och så gå ner till grannarna på tacomiddag. 
Frun i det huset var hos mig kvällen innan men ni tror väl inte hon varit bakfull va? Nädå vissa kan visst drick en del utan att få menn dagen efter ;)

Mannen och jag kände bara värdparet och det var två familjer till där. Den ena klickade vi direkt med, så jäkla skoj. Hoppas vi blir bjuda fler gånger tillsammans med dom. Taco är alltid gott och med en finfin champagne var min kväll gjord. Ingen annan där mer än jag gillade livets dryck så jag fick äran att dricka upp allt i flaskan själv.  Andre Legrand är namnet på min nya favorit. 



Mannen var i sitt esse, showade och dansade. Längesen jag skattade så mycket, min man han är bara för go han <3. Har en underbar film på honom när han showar och dansar men sorry den får ni inte se.

Efter en mycket mycket rolig kväll, med skrattkramp i magen, som blev sen och lite mer sen, vandrade vi hem i den bistra kylan. Dagen efter trodde jag att det skulle vara katastrof att ens rulla ur sängen men det gick galant. Jag hade väl varit bakis så det räckte dagen innan. Jag vet en annan i detta hushåll som mest "vilade" på soffan den dagen ;).
I flera dagar efteråt hade jag en sån härlig känsla i magen av ren glädje och lycka, ja det var en härlig kväll vi fick.

Två såna underbara kvällar med goa härliga vänner är bland det bästa som finns. Hoppas på repris snart.

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar