fredag 26 januari 2018

Haha jag är nog sist ut att önska er Gott Nytt År men januari har liksom bara glidit förbi och snart är den slut. Så här 26 dagar in på det inte längre så nya året kommer en liten nyårshälsning från vårt lilla firande ..............

Varning för långt inlägg med massor av bilder.


Guld, silver och svart i allt från dukningen, servisen, serveringsfaten, skålar, bordsdekoration, ballonger, hattar, tutorna, serpentiner, glitter, partypoppers, drinkarna, guldstoft i välkomstdrinken och guldstoft i efterrätten. 







När alla hade kommit så bjöd vi på välkomstdrink, den simpla med ack så goda Platino Gold med färska jordgubbar & guldstoft och små minisnittar som tilltugg. Så enkelt men sååå gott.



Min syster med kompis stod för förrätten......räkcocktail....jag bara älskar räkcocktail. Sååå gott. 



Fläskytterfile, ugnsgrönsaker, svamp/paprikasås och sallad som huvudrätt. Ser kanske inte så gott ut på tallriken men det var jättegott, jag kan om jag vill haha.


Snapsvisor, snaps, rödvin, vittvin, bubbel, tutor, smällande partypoppers och ljudnivån steg avsevärt. 



Till efterrätt blev det min nya favorit efterrätt....hallon & citronsorbet med färska hallon, guldstoft och alkoholfri bubbel....succe på den=)



Kaffe, kakor och en hel del godis och gott som vännerna haft med....ingen gick hungrig härifrån kan jag lova.


En helt underbar kväll som slutade sent sent. Vid tovslaget var vi ute och brände av en raketlåda vi lagt i hop till. Och så lite bloss på det. 




Lite svårt att hitta bilder till detta inlägg eftersom jag bestämt att inga personer ska synas i min blogg så ni missar de gulliga fotona på mannen och mig, nyopererade vännens mega urringning, alla glada vänner och vårt skrålande och tutande på film. Våra bästa vänner har alltid så härliga saker med sig till oss, denna gången fick mannen en hatt full av paljetter och en guldfluga till halsen och jag fick en härlig mask med ljus i. Så kul med såna saker, det är så mycket jag och det vet dom <3.






Dagen efter mådde man oförskämt bra och vi röjde på men gud så segt det är att handdiska hela fin servisen (är gammal, har guldkant och jag vill inte att den nöts av i diskmaskinen) och vi använde de flesta tallrikarna och många av de andra delarna. Samma sak med den gamla kaffeservisen. Men värst är nog att handdiska alla champagneglasen, de bara välter i diskmaskinen och nu hade guldstoftet hunnit sätta sig fast i botten...suck men vill man ha det fint så är detta baksidan av det fina.


De tre barnen tycket nog festen var trist för de satt alldeles för snällt i soffan nästan hela kvällen med sina plattor och mobiler. 
Men 12 vuxna kan inte ha fel.....mannen & jag är grymma på fester. 

Tack alla våra härliga vänner som kom och förgyllde vår kväll, älskar er <3



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar